top of page

Group

公開·49 位會員

Norge mot Angola på live 23.11.2023 Se på TV


2. des. 2020 — – Arbeidet mot korrupsjon er en sentral del av den formelle politiske dialogen Norge har med Angola, men også i den løpende kontakten ...


Angola – mer enn bare business 23. des. 2009 — Angola er Norges klart viktigste handelspartner i Afrika og en rekke norske bedrifter driver forretninger i landet, blant annet store selskaper ... Det har vært annerledes, og det kan bli annerledes igjen. Det syns jeg er veldig viktig å huske. Christoph er med i forskningsgruppen Claimed Pasts: Critical Knowledge and Heritage Production her på UiA. Han har ikke satt seg inn i alt enda, men han er setter pris på å være med:- Jeg er veldig fornøyd med at jeg fant dem, at de fant meg og at jeg kan være med i den forskningsgruppen. Den passer bra med mine egne faglige interesser. - Det som binder sammen de ulike forskningene i gruppen er at de har en interesse i å forstå at verden nå er preget av kolonialhistorien og ettervirkningene av det i dagens samfunn. Som historiker har Christoph Kalter alltid vært tiltrukket av historien om «de andre». Angola - reiseinformasjon 12. okt. 2023 — Angolas grenser er åpne for innreise. For mer informasjon om koronavirus, se punktet Helse. De to henger tett sammen. Migrasjoner og kolonikrigenes etterliv- Aldri før i imperienes historie har europeerne, generelt sett, vært i så nær kontakt med folk fra koloniene enn etter at imperiene ble avsluttet. Det er paradoksalt. Før kolonienes uavhengighetsbevegelse var det selvfølgelig folk som kom fra koloniene til den såkalte metropolen. Marburgvirus-sykdom - Import- og tropesykdommer Det største marburgvirusutbruddet tok livet av 300 personer i Angola i 2005. Fem dråper blod på et filterpapir vil sikre mot 26 av disse. Sykdommer ... Samtidig dro europeiske folk til koloniene selv som forretningsmenn, som nybyggere og soldater. Det var bevegelse, men det er først rundt 1960-70-tallet at et stort antall mennesker fra de tidligere kolonialiserte områdene kommer og bosetter seg i Storbritannia, Frankrike, Nederland, Italia og Portugal. - Som et resultat ble samfunnene våre mer mangfoldig og pluralistisk når det gjelder religion, livsstil, maten vi spiser, litteratur, kunst, musikkstiler og ungdomskultur. Alt dette er sterkt påvirket av disse migrasjonene. - En annen ting som har preget oss er at det er en historie om vold i koloniene som er spesielt tøff i de siste årene av imperiene. - Det samme gjelder Portugal. Portugal var et diktatur i omtrent femti år, bare når Portugal taper kolonikrigene i Afrika, blir dette diktaturet så svakt at en gruppe portugisiske offiserer fra hæren kan velte dette diktaturet. Det er Portugals overgang til demokrati i 1974. Så det ville ikke være et demokrati i Portugal uten denne slutten på imperiet i Afrika. Equinor-topp: – Angola er et land med mye korrupsjon (+) 4. des. 2018 — Equinors sjef for den internasjonale virksomheten, Torgrim Reitan, mener Angolas president João Lourenço (bildet) har satt kampen mot korrupsjon ... Lunde: - Det var godt å få vist at jeg fortsatt kan spille 11. aug. 2016 — Hun var strålende fornøyd med Norges spill mot Angola. — Jeg synes Livet går opp og ned. SPORT. Publisert: 2. mars 2022. Kari Brattset Dale ... Angola og av I Tvedlen · Sitert av 6 — relasjoner mellom Norge og Angola. Mer konkret spesifiserer Terms of oppmerksomheten mot Angola kuliminerte med en stor donor-konferanse i Brussel i ... Den angolanske selvstendighetskrigen ... mot den påtvungne bomull-innhøstningen, og utviklet seg til å bli en ideologisk uavhengig kamp for frigjøringen av Angola. livet. 40 MPLA-medlemmer døde i ...


關於

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

會員

bottom of page